perjantai 26. helmikuuta 2016

pe 26.2.2016 Ruununmylly

Tänään oli heti aamusta seinien hiontaa,
Kun huoneiden seinät oli hiottu, aloimme työkaverini kanssa maalaamaan niitä käsipelin telaamalla.

Maalasin kaksi huonetta, ja niissä on nousevat/laskevat katot eli seinät ovat aika korkeat toisesta päästä, joten maalasin ensin seinän yläosan ja sen jälkeen alaosan.








Kun olin maalannut huoneet, menin petraamaan eilen kittaamani kopin eli hioin kittikohdat ja paikkamaalasin ne. 

Kun hommat oli pulkassa, sainkin lähteä jo noin kahden aikaan kotiin ansaitun hiihtoloman viettoon! :)

to 25.2.2016 Ruununmylly

Eilen maalatun kopin kittailua sekä akuston laittoa.
Kun olin saanut kopin tehtyä, aloin nauhottaa ja sitä tein loppupäivän.





keskiviikko 24. helmikuuta 2016

ke 24.2.2015 Ruununmylly

Hommaksi sain pienen kopin maalauksen, telaa ja nurkkarullaa käyttäen. 



Suojasin myös muutaman ikkunan päivän aikana ja korjailin suojauksia, 
jotka olivat lähteneet vähän irti, kun teippi ei oikeen tahdo pysyä kiinni.

ti 23.2.2016 Ruununmylly

Tänään sain hommaksi pienen seinän pätkän nauhoituksen. 
Viimeksi olenkin nauhottanut ensimmäisenä vuonna muutaman sauman, elikkäs onhan siitä jo sitten melkein kolme vuotta aikaakin. 


Suojasin myös kuvissa näkyvät ikkunat. 







ma 22.2.2016 Ruununmylly

Toinen viikko työssäoppimista lähti käyntiin ikkunoiden suojaamisella ja sitä teinkin koko päivän eli seitsemästä iltapäivään saakka.






lauantai 20. helmikuuta 2016

pe 19.2.2016 Ruununmylly

Se olisi sitten perjantai ja viikko työssäoppimista takana.
Viikko meni aika nopeasti, vähän alkoi suojaus jo tympimään, mutta kyllähän sekin on tärkeä asia!

Tänään minulla jatkui myös suojaus ja viikonlopun viettoon sai lähteä puoliltapäivin.


to 18.2.2016 Ruununmylly

Suojaus jatkui tänäkin päivänä ja sitä tein sitten taas loppupäivän.



ke 17.2.2016

Tänään suuntasin Ruununmyllyn päiväkodille, jossa työmaa oli. 
¨
Minulle esiteltiin aamulla paikkoja kuten sosiaalitilat ja kahvihuone. 
Minulle näytettiin myös hommani mitä alan tekemään, eli suojaamaan ikkunoita. 
Siihen minulle annettiin tarvikkeet; suojausmuovia, suojausteippiä sekä sakset.
Mestari teki minulle myös kulkuläpyskän, eli aamulla mennessä töihin pitää laittaa itsensä sisään ja töistä lähdettäessä taas ulos.
Työmaalla ihmiset olivat mukavia.

Suojausmuovirullassa oli itsessään teippi ja
rulla menikin välillä solmuun ja se toi vähän haastetta saada se taas järjestykseen.

Suojausta teinkin sitten koko loppupäivän.






tiistai 16. helmikuuta 2016

ti 16.2.2016 Loimalahti

Päivä alkoi seitsemältä Loimalahden työmaalla.
Hommaksi sain ikkunoiden suojauksen, ettei ne sotkeennu kun tasoitus tehdään.

Suojauksessa käytin suojausmuovia ja maalarinteippiä.





























Taukoeväät oli mukava nauttia aamuauringossa :)










Mutta tänään ei sitten mitään muuta sen kummempaa kerrottavaa. Huomiseen!




maanantai 15. helmikuuta 2016

ma 15.2.2016

Ensimmäinen työssäoppimispäiväni alkoi 07:30 työmaalla Loimalahdessa.
Kun saavuin työmaalle, tutustuin kohteeseen.
Sen jälkeen aloinkin jo hiomaan talon alakerran seiniä.

















Kun seinät oli hiottu, aloimme työkaverini kanssa laittamaan pinnanvahvistuskangasta.
Pinnanvahvistuskangas laitetaan seinään, jonka jälkeen sen päälle tehdään tasoitus. 
Kankaan tehtävä on estää halkeilut.
Rullan pituus on 50metriä ja se on 100cm leveää.

Kangas kiinnitetään lasikuitutapettiliimalla ja liisteröinti tehdään suoraan seinään.
Kankaat painellaan kiinni lastalla.

Ohensimme liiman sopivan löysäksi. Sen jälkeen mittasimme seinän korkeuden ja siitä miinustettiin n. 10cm ja mitan mukaan leikkasimme kankaat pöydällä.
Sitten alkoi kankaiden kiinnitys.
Myös jämäpalat joita jäi, sai laitettua seiniin.






Kankaan laitto oli suht. nopeaa ja helppoa, koska se ei ole kauhean tarkkaa hommaa ja esimerkiksi saumojen ei täydy olla puskussa.

Kun kaikki kankaat oli kiinnitetty, pääsimme lähtemään kotiin puoli yhden aikaan.

torstai 4. helmikuuta 2016